Interessante activiteiten bij het Heusdens Bedrijvenplatform voor
ondernemers uit de gemeente Heusden
Interessante activiteiten bij het Heusdens Bedrijvenplatform voor ondernemers uit de gemeente Heusden
Leden voor Leden: 12 mei 2016
Datum
donderdag 12 mei 2016
Tijdstip
15:00
uur
Locatie
Plein 13
Adres
Raadhuisplein 13, Drunen,
Website
http://www.nieuwetijden.com/
Maximaal aantal deelnemers
20
LEDEN voor LEDEN, DOE (N)IETS! DE CRISIS IS VOORBIJ?
Op donderdag 12 mei vond in Plein13 de eerste editie plaats van Leden-voor-leden. Het spits werd afgebeten door Hans Joosten en Paulus Brandts van Sternmacher Fox.
Hans en Paulus zijn al jaren gefascineerd door wat een crisis met organisaties doet. Daarom ook het thema: DOE (N)IETS! DE CRISIS IS VOORBIJ? Die middag werd duidelijk dat bedrijven vaak jammer genoeg moeite hebben zich zichtbaar te maken in de markt door de continue veranderende wereld. Daardoor missen ze kansen en waardering. Vaak weten de mensen uit die organisaties bijvoorbeeld niet welke kant de organisatie op groeit. Of kennen ze de markt van hun klanten onvoldoende.
In een interactieve setting hebben we met zo’n 10 ondernemers gediscussieerd over het weer uitgaan van hun echte bestaansrecht waarbij de klantbeleving weer centraal kwam te staan. Aan de hand van vijf concrete vraagstellingen die Hans en Paulus vaak in hun praktijk tegenkomen kon de zaal haar voorkeur uitspreken en werden die thema’s verder uitgediept. De onderwerpen die voorbij kwamen waren 1) Hoe betrek je je eigen organisatie? 2) Hoe manage je waarde? 3) Hoe krijg ik creativiteit in m’n organisatie? 4) Werken met een doel of de bedoeling? 5) Wat zegt kantelen over je businessmodel?
De aanpak van die middag was een simpele, effectief en actie gedreven. De waardering een ruime 8!
Hans en Paulus zijn al jaren gefascineerd door wat een crisis met organisaties doet. Daarom ook het thema: DOE (N)IETS! DE CRISIS IS VOORBIJ? Die middag werd duidelijk dat bedrijven vaak jammer genoeg moeite hebben zich zichtbaar te maken in de markt door de continue veranderende wereld. Daardoor missen ze kansen en waardering. Vaak weten de mensen uit die organisaties bijvoorbeeld niet welke kant de organisatie op groeit. Of kennen ze de markt van hun klanten onvoldoende.
In een interactieve setting hebben we met zo’n 10 ondernemers gediscussieerd over het weer uitgaan van hun echte bestaansrecht waarbij de klantbeleving weer centraal kwam te staan. Aan de hand van vijf concrete vraagstellingen die Hans en Paulus vaak in hun praktijk tegenkomen kon de zaal haar voorkeur uitspreken en werden die thema’s verder uitgediept. De onderwerpen die voorbij kwamen waren 1) Hoe betrek je je eigen organisatie? 2) Hoe manage je waarde? 3) Hoe krijg ik creativiteit in m’n organisatie? 4) Werken met een doel of de bedoeling? 5) Wat zegt kantelen over je businessmodel?
De aanpak van die middag was een simpele, effectief en actie gedreven. De waardering een ruime 8!